Mocarta Klavierkoncerts un "Prāgas" simfonija | Festivāls "Eiropas Ziemassvētki"
Kristians Bezeidenhauts, klavieres, atskaņojuma vadītājs
Sinfonietta Rīga
Programmā:
Jozefa Martina Krausa uvertīra traģēdijai “Olimpija”,
Volfganga Amadeja Mocarta Klavierkoncerts reminorā KV 466,
38. simfonija Remažorā KV 504 (“Prāgas”)
Sinfonietta Rīga un Kristiana Bezeidenhauta satikšanās mūzikā allaž ir ļoti īpašas un atmiņās vēl ilgstoši rezonējošas. Dienvidāfrikā dzimušais mūziķis studējis Austrālijā un Ņujorkā, jau daudzus gadus dzīvo Londonā un ar savam izsmalcinātajām interpretācijām sajūsmina klausītājus pasaules koncertnamos un festivālos. Šis spilgtais taustiņinstrumentu spēles meistars, kura izkoptais pieskāriens ļauj pārsteidzošā balsī iedziedāties gan klavierēm, gan klavesīnam, gan jo īpaši āmuriņklavierēm, ir pazīstams arī kā izcils Mocarta mūzikas pazinējs, ko apliecina arīdzan viņa izsmalcinātie Vīnes klasiķa mūzikai veltītie un daudzām balvām kronētie ieskaņojumi. Mocarts Bezeidehauta lasījumā skan arī šajā programmā, izgaismojot divus spilgti kontrastējošus 1780. gadu vidū tapušus ģēnija opusus. Ja par “Prāgas simfoniju” dēvētā 38. izceļas ar tam laikam neierastu trijdaļu uzbūvi un meistara atgriešanos pie savas simfoniju visiemīļotākās tonalitātes – Remažora, tad 20. klavierkoncerts ir viens no retajiem žanra paraugiem, kuru austrietis tonējis minora skaņkārtā. Un līdzās Volfgangam Amadejam – arī viņa vienaudža un par “zviedru Mocartu” dēvētā Jozefa Martina Krausa Voltēra traģēdijas “Olimpija” iedvesmotā uvertīra.